笑傲江湖 (削凹浆糊?) 2006

Tuesday, March 28, 2006

我的星座

相信有细读我的博格的朋友都知道, 我是生於11月22日。

记得生平所看到的第一部有关于星座书籍, 是在小学五年级左右。 是从姐姐书柜中找到的一本, 旧旧皱皱黄黄的星座书。

好奇的用自己的生日, 往书上找找看, 到底我是属于什麽星座。。。

按日期的排列, 从一月往下看, 一直到了十一月, 进入眼帘的的是一句:

“10月23日 --- 11 月22日” --- 天蝎座 SCORPIO。

幸运号码 -- 0 / 幸运颜色 -- 红色”

从那一天开始, 我就把自己当成天蝎星座的人。 对以上所指示的 Lucky colour / number , 深信不疑。

我的登记号码是 xx000X0A - 哇!! 好多零哟!!! 真幸运。 我接到登记的第一感觉, 就是 -- 人生如此幸运。

我的名字有个 “鸿”字。 鸿/红同音, 噢!! 真是巧, 看来我这一生都要带有运气了。


连我最喜爱的球队 -- 曼联, 球衣也是红色的。

沾沾自喜。从11岁就一直信到近期, 一直都喜欢红色数字 - 0

----------------------------------------

但最近一两年, 有时闲着无事, 翻翻报章杂志, 不经意的发觉到了一个, 对我来说, 挺困扰的事情。 那就是几乎有8到9成以上的星座刊物, 都把11月22日出生的人, 列入人马座!!!

只有极少的一小部分, 仍然把11月22日, 标为天蝎座 。

就比如这个博格, 如果你到我的 Profile 去看看, 我确实地打入了我的真实生日, 结果所呈现出来的, 是人马座 Sagittarius .

天呀!!! 怎麽一回事??

不瞒你说, 我倒真有点被搞糊涂了, 困惑了。。。三人成虎。。。到底谁是谁非呢??

到底我该是从一而终, 不管书刊怎麽说怎麽写, 我还是认定了自己是原来的我 -- 天蝎座。

还是我因该抱着开放的态度,接受改变, 跟随最新的说法, 把自己当成是人马座??

或是我本来就是个活在夹缝之间的人, 没有黑或白, 只有灰色的双重性格的人??

(听妈妈提起, 我是在零晨1点出世的, 可真的是非常的接近交替的时间, 十分边缘化。)

---------------------------------------

还是管它呢, 星座这玩意儿, 是西方文化的遗产, 我还是用中华文化, 告诉大家:

我, 其实是只活泼乱蹦乱跳的综色老兔子。 嘻嘻。

8 Comments:

  • hurhurhur...
    You're dead...you mentioned horoscopes didn't you? I'm terribly obsessed with horoscopes. I enjoy analyzing such stuffs at any Newage section found at bookstores. I use these data to compare the characters of people. No I do not know how to foretell your future haha!

    I'm the ever dreamy Pisces! Always daydream about boyfriend stuffs haha. I am excessively emotional, excessively sensitive.

    刚看过最新一期的 综艺大哥大 。 节目上说明:双鱼座女郎是千变女郎。在外
    头可说一套做另一套,回家还是个贤妻良母。我这么说,应该会有很多人要K我吧。
    哈哈!

    您也是兔子。。。看来今年我和兔子蛮有缘嘛,哈哈。

    By Anonymous Anonymous, at Tuesday, March 28, 2006 7:04:00 AM  

  • well, if u r so into horoscope ...can u tell me that based on my beheaviour, i am more like a scorpio or sagittarius ??

    By Blogger 鸿图, at Wednesday, March 29, 2006 8:43:00 PM  

  • very confusing isn't it? why some say sagi is this date and some say sagi is that dat

    some have their dates standardize, for example: 20 jan - 21 jan for all horoscopes. i prefer to refer to that sort of range.

    the funny thing is, being an astrology fanatic, i can't remember much of what i've read. that's such a shame ^^

    since you already mentioned yr birthday, then u are most prob a sagi ^^

    you are good with yr language. v chatty person. don't go in circles. you are a sagi. 'cause it says that sagis are straight forward. that is their positive trait. and it's my deduction also.

    but then again, because of the position of the stars, you have characters of a scorpio too ^^ we are often a mixture of 2 horoscopes because none of us is perfect.

    ah shucks...i'm getting so ahead of myself.

    By Anonymous Anonymous, at Wednesday, March 29, 2006 10:04:00 PM  

  • Sir, I agree wif what xiuyu says... Often we don't have traits from only one horoscope... I am very into studying horoscope also.. Besides ur birthday that decides ur traits, there is also the time of ur birthday.. Need to know the Sun and Moon at which horoscope and stuff... Reali very profound... Haha... Like me, I am a Libran which talks about equality and fairness... But I do have traits that falls out of Libra's traits due to my time of birth and stuff.. So reali reali profound stuff... Hehe... Not easy to understand...

    By Anonymous Anonymous, at Wednesday, March 29, 2006 10:50:00 PM  

  • Aiya...i knew it...v v complicated...i guess life as a dark skin rabbit is much easier...

    By Blogger 鸿图, at Thursday, March 30, 2006 8:03:00 PM  

  • so sir u r 1/2 scorpio 1/2 sagittarius. got the best of both world.

    By Anonymous Anonymous, at Friday, March 31, 2006 12:30:00 AM  

  • ooo brown weh-bit..
    how come u dont want to b bugs bunny? haha

    that brown weh-bit reminds me of one i saw on documentary when young. the mother was so brave, trying her best to protect her babies from rattle snake. she got bitten a few times on the nose area and it got swollen. but eventually the rattle snake gave up and slither away. miraculously, the mother weh-bit survived. except that her face is swollen.

    By Anonymous Anonymous, at Friday, March 31, 2006 6:52:00 AM  

  • By Anonymous Anonymous, at Friday, February 16, 2007 11:55:00 PM  

Post a Comment

<< Home